Den här webbplatsen använder cookies för att förbättra din upplevelse, för statistik och för att visa skräddarsydda annonser. Genom din användning av webbplatsen godkänner du att vi använder dessa cookies.Läs mer i vår cookiepolicy »

Joakim Thulin

Joakim Thulin

Joakim Thulin är idag Head of Insight på Berghs School of Communication med ansvar för den prisbelönade skolans globala trendspaning kring kommunikation i den extremt teknik-och innovationsdrivna kreativa branschen.

På EdTech lyfter Joakim, som tidigare varit Head of School och pedagogiskt ansvarig på Berghs, fram vilka faktorer som driver och underlättar vuxnas lärande i syfte att skapa ROE - Return on Education och hur vi i framtiden accelererar och visar upp vår LQ.
 
Hur ser framtidens edtech-industri ut?

Helt ärligt ser jag inte en avgränsad EdTech industri i framtiden, utan att lärande, drivet av nya tekniska möjligheter och innovationer blir en naturlig del av allt vi gör. Där EdTech-lösningar kan komma från mängder av olika konstellationer. Jag inser att det kan komma mothugg på den tesen när vi ses i oktober och jag är öppen för att motbevisas.

Vem vill du träffa/ser du fram emot att träffa på EdTech Sweden?

Jag är introvert så jag ser framförallt fram emot att möta någon i ett hörn där vi kan nörda ner oss i detaljer och djupa resonemang utan att behöva flacka med blicken. Ofta men inte alltid betyder det att personen eller personerna jag fastnar med också har ett strategisk perspektiv på lärande. Jag tror det kan bli bra samtal.

Varför väljer du att delta på EdTech Sweden?
Paul David Hewson, kanske mer känd som Bono, sa vid ett tillfälle ”there is no other room in the world that I would rather be in right now” och jag tror jag kommer att dela den tanken den 23-24 oktober. Framtiden skapas av människor som vill utvecklas och utveckla andra, många av oss kommer att vara på EdTech Sweden och det känns som rätt plats och sällskap att spendera sin värdefulla tid på.   


EdTech Sweden arrangeras av Stockholmsmässan som följer dataskyddsförordningen och ansvarar för personuppgiftshanteringen i enlighet med Stockholmsmässans dataskyddspolicy »